Welkom in ons nieuwe digitale huis. Achter de schermen waren we er al een tijdje mee bezig, nu is dan eindelijk het moment van onthulling daar.
Waarom?
UAF directeur Mardjan Seighali: ‘Onze samenleving verandert en wij veranderen mee. Hoe kunnen we vluchtelingen zo goed mogelijk op weg blijven helpen richting een duurzame plek op de arbeidsmarkt? Die vraag stelden we onder meer aan henzelf. In de gesprekken werd ons beeld bevestigd dat vluchtelingen als autonome professionals willen worden gezien en niet als hulpbehoevende slachtoffers. Talentontplooiing, daar draait het om.’
‘Talentontplooiing, daar draait het om’
‘Onze rol? De weg vrij maken voor die talentontplooiing, want de uitdagingen voor iemand die net nieuw is in Nederland blijven. We zijn expliciet geen zorggevers of redders in nood, eerder verbinders. We helpen vluchtelingen om kennis te ontsluiten. Door taal- en cultuurverschillen te overbruggen, te adviseren over de studiekeuze en vraag (banen) en aanbod (kennis en talent) bij elkaar te brengen. Ibrahim is daarvan een mooi voorbeeld.’
‘Om beter zichtbaar te maken wat we doen en hoe we ons onderscheiden hebben we onze positionering tegen het licht gehouden. Daar is onder meer een nieuwe slogan uitgerold: kennis van betekenis. Én een nieuwe huisstijl, zoals je ziet. Met ons nieuwe logo – met verwijzingen naar een boek (kennis), een bloem (groei) en de letter U van UAF – en de nieuwe kleurstelling benadrukken we onze veelzijdigheid en verbindende rol. Hopelijk spreekt het jou ook aan.’